Ideat

Kartonkipakkaus on ekologinen valinta

 

Muovin vähentäminen tuotteiden pakkaamisessa on ollut iso puheenaihe jo muutaman vuoden ajan. Olemme ilahtuneina seuranneet, kuinka etenkin kosmetiikka- ja elintarviketeollisuus ovat tuottaneet markkinoille uusia, ekologisempia pakkauksia, jotka vähentävät tuotteiden ympäristökuormaa. Kartonki taipuu monenlaiseen pakkaamiseen, ja se on uusiutuvista luonnonvaroista valmistettu ja täysin kierrätettävä. Hyvin suunniteltu kartonkipakkaus onkin todellinen ekoteko: muovipakkauksista kartonkipakkauksiin siirtyminen säästää luonnonvaroja ja vähentää hiilidioksidipäästöjä.

Kartongeissakin on kuitenkin eroja. Kartongin hiilijalanjäljen kannalta on olennaista, että raaka-aineena käytetyn puun alkuperä on tunnettu. Me Papermarkilla käytämme FSC® ja PEFC™-standardoitua kartonkia pakkausten tekemiseen. Haluamme näin varmistaa, että tuotantomme on kestävällä pohjalla.

Pakkauksen tehtävä on suojata tuotetta ja vähentää hävikkiä

Pakkausmateriaalit tuottavat luonnollisesti oman osansa tuotteiden hiilijalanjäljestä, ja yksi alan trendeistä on myös irtomyynti. Kuluttajapakkaus puolustaa kuitenkin paikkaansa siksi, että se suojaa tuotteita ja sellaisena lisää niiden käyttöikää. Ilman suojaavaa pakkausta, olisi suuri osa ostamistamme tuotteista nuhjuisessa kunnossa jo ennen kaupan hyllyyn päätymistä.
Voisitko kuvitella ostavasi vaikkapa hehkulampun irtotavarana? Niin, emme mekään. Pakkauksen suunnittelussa pystytään ottamaan huomioon tuotteen suojaaminen samalla, kun pidetään pakkausmateriaalien käyttö mahdollisimman vähäisenä.

Kartonkipakkaus viestii ekologisuudesta

Ympäristötietoiset kuluttajat ovat jo oppineet valitsemaan kaupan hyllyiltä tuotteita, jotka on pakattu ekologisesti. Markkinoille on tullut biomuoveja, jotka on valmistettu uusiutuvista luonnonvaroista, mutta niiden erottaminen öljypohjaisesta muovista on kovin hankalaa. Kartonkipakkaus onkin kuluttajan kannalta selkeä viesti pakkauksen ekologisuudesta ja kierrätettävyydestä.
Opastamme mielellämme ekologisessa pakkaussuunnittelussa sekä painovärien, liimausten ja tehosteiden valitsemisessa ympäristöä mahdollisimman vähän kuormittavasti. >> Ota yhteyttä

Pakkaus on brändiviesti

Kartonkipakkauksen etuihin ekologisuuden ohessa kuuluu lähes loputtomat kustomointimahdollisuudet. Muodot, värit, jälkikäsittelyt ja erilaiset leikkaukset mahdollistavat brändisi viestimisen mitä parhaimmalla tavalla.
Jo pakkauksen pinnan sormituntuma viestii erilaisia asioita, ja tässäkin trendit elävät. Kun kiiltävä oli aiemmin luksuksen merkki, viestitään tuotteen laadusta nyt jättämällä pakkauksen pinta luonnollisen mattapintaiseksi. Olipa brändiviestisi millainen vaan, löytyy kartongin käsittelystä mahdollisuuksia sen ilmentämiselle. >> Tutustu jälkikäsittelyvaihtoehtoihimme.

Tyylikäs ja kestävä pakkaus on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi edellytys menestyvälle tuotteelle

 

Kestävä, ekologinen ja tyylikäs pakkaus on olennainen osa houkuttelevaa tuotetta ja hyvää asiakaskokemusta. Pakkaus suojaa tuotetta ja tekee siitä kiinnostavan. Lisäksi verkkokaupasta tilattua tuotetta ei voida toimittaa vastaanottajalleen ehjänä ilman pakkausta.

Pakkaus on ensimmäinen asia, jonka ostaja näkee ja kokee saatuaan tuotteen kotiinsa. Hieno pakkaus herättää tunnereaktion ja jättää voimakkaan muistijäljen. Kivijalkakaupassa pakkaus on yleensä se, joka herättää ostajan mielenkiinnon.

Kokosimme muutamia ajatuksiamme pakkausten roolin kasvusta ja siitä, miten me Papermarkissa olemme valmistautuneet tähän muutokseen.

Verkkokauppa vaatii pakkaukselta paljon

Kiihtyvä verkkokauppa kasvattaa pakkausmateriaalien kysyntää globaalisti.

Pelkästään aaltopahvin kulutuksen ennakoidaan kasvavan 3,7% vuosivauhdilla. Kysynnän kasvu haastaa meidät pakkaustoimittajana vastaamaan teidän, asiakkaiden, kasvaviin laatuvaatimuksiin.

Kun kauppa siirtyy verkkoon, täytyy tuote pakata tyylikkäästi, kevyesti, kestävästi ja ekologisesti. Se vaatii paljon pakkausmateriaalilta. Me Papermarkilla käytämme mahdollisuuksien mukaan FSC®- ja PEFC™ -standardoitua kartonkia, joka on pakkauksen kokonaishiilijalanjäljen kannalta ekologisesti kestävä valinta.

Älyteknologia tulee pakkauksiin

Teknologian kehitys muuttaa kaikkea, eivätkä pakkaukset ole poikkeus.

Vaikka ekologista, kaunista ja kestävää kartonkia ei voi koskaan täysin syrjäyttää, tuo teknologia pakkauksiin täysin uusia ulottuvuuksia parantamaan esimerkiksi tuotteiden säilyvyyttä ja asiakaskokemusta.

Me Papermarkissa seuraamme jatkuvasti pakkausteknologioiden kehittymistä, jotta voimme palvella asiakkaitamme innovatiivisesti ja tuoda uusia palveluita kiinnostavien ja kestävien pakkausten suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Tyylikäs pakkaus on ilo vastaanottajalle nyt ja tulevaisuudessa

Ympäristöä turmelevan kertakäyttökulttuurin aika on ohi ja tulevaisuudessa kierrätettävyys ja korkea laatu korostuvat, niin vaatetuksessa, sisustuksessa kuin tuotepakkauksissakin.

Me Papermarkissa uskomme siihen, että laatu maksaa aina vaivan eikä arvokas ole välttämättä kallista.

Laadukas ja tyylikäs pakkaus nostaa myös siihen pakatun tuotteen käyttöarvoa. Siksi käytämme paljon aikaamme visuaalisen suunnittelun kehittämiseen ja panostamme siihen, että asiakas saa tuotteeltaan myös esteettisiä elämyksiä.

Teknologia kehittyy ja muodit muuttuvat, mutta tyyli ja laatu ovat ikuisia.

Yllätä asiakkaasi kauniilla ja personoidulla kortilla

 

Kauniit ja puhuttelevat, käsin kirjoitetut kortit ovat vastapaino hektiselle ja usein pinnalliselle nykyviestinnälle 

Esimerkiksi joulun aikaan on tapana muistaa tärkeitä asiakkaita tavalla, joka aidosti herättää tunteita. Silloin on hyvä unohtaa hetkeksi Instagram ja Facebook ja palauttaa mieleen, mikä on oikeasti tärkeää ja tunteikasta. 

Korttien uusi aika 

Kortit ovat edelleen suosittu tapa muistaa läheisiä ja kollegoita. Esimerkiksi Britanniassa kortteja myydään vuosittain lähes kahden miljardin punnan arvosta. Onnistuneet korttitervehdykset herättävät vielä vuosienkin päästä hyviä muistoja ja tunteita, siinä missä some-päivitykset ja –viestit ovat painuneet unholaan. 

Kortteja lähetetään ja annetaan paitsi jouluna ja syntymäpäivinä, myös erilaisten tärkeiden hetkien muistamiseksi. Esimerkiksi asiakkuuksien vuosipäivät, solmitut sopimukset tai vaikkapa aloitetut ja miksi ei jopa epäonnistuneet hankkeet voivat tarjota mahdollisuuden muistaa sidosryhmiä ja kollegoita persoonallisella tavalla. 

Me Papermarkissa pystymme tarjoamaan kattavan kokonaisnäkemyksen teille tärkeiden ihmisten muistamiseksi oivaltavalla ja mieleen jäävällä tavalla 

Erityistilaisuuksia varten pieni painos räätälöityjä kortteja 

Pystymme tuottamaan laadukkaille ja ympäristöystävällisille papereille ja kartongeille painettuja personoituja kortteja ja muita tuotteita. Voimme tehdä esimerkiksi pienen, 150-300 kortin painoksen haluamastasi aiheesta tai jopa auttaa aihevalinnan suunnittelussa 

Ota yhteyttä, niin voimme yhdessä miettiä miten voit yllättää asiakkaasi.  

Pystymme Papermarkissa tarjoamaan yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa kortin tai muun muistamistavan kokonaiskonseptoinnin aina palvelumuotoilusta ja visuaalisesta suunnittelusta lopullisen tuotteen painamiseen asti 

Ai niin, se maailman ensimmäinen joulukortti 

Mikä olikaan maailman ensimmäinen joulukortti? Se laadittiin Englannissa jouluna 1843, Sir Henry Colen aloitteesta ja John Callcott Horsleyn taiteilemana. Voisiko se herättää ajatuksia omien asiakkaidesi muistamiseksi? 

 

Ota yhteyttä

Varaa aika keskustelulle