25-vuotias Papermark nuoruuden voimissa – liikevaihto tuplaantuu ja palvelu laajenee

Kohta kolmekymppinen Papermark on nähnyt monta muutosta niin Suomen taloudessa kuin keskellä digitalisoituvaa maailmaa. Yhtiötä ovat kantaneet alusta asti asiakaskeskeinen toimintamalli ja ylpeys ammattitaidosta. Papermark on vuosien varrella palvelut niin matkamuistoalan yrittäjiä, hyväntekeväisyysjärjestöjä, suunnittelutoimistoja kuin julkisen hallinnon toimijoitakin. Luotettavana ja vakaana tunnetuksi tullut yritys on kestänyt lamat ja maailman digitalisoitumisen, jopa vahvistanut asemaansa näiden myötä.

 

Olemme halunneet pitää korkealla arvoissamme henkilökohtaisen asiakkaan tuntemisen ja ratkaisuhalukkuuden. Emme ole aina olleet halvimpia, mutta asiakkaamme kokevat konseptimme ja palvelumme ehdottomasti oikean hintaiseksi. Monet asiakassuhteistamme ovat jatkuneet jopa koko yrityksen olemassaolon ajan. 

Yrityksemme elää kasvukautta, ja olemme tietoisia siitä, että se tarkoittaa muutakin kuin liikevaihdon kasvua. Olemme erikoistuneet pakkaustaloksi. Autamme asiakkaitamme toki kaikessa paperin ja kartongin jalostuksessa, mutta perinteinen painotalo emme ole. Laadukkaan painotyön lisäksi haluamme tulla tunnetuksi erityisesti paperin ja kartongin pitkälle vietynä moni-osaajana, jolle niin sanottu jälkikäsittely on yhtä mieluisaa, kuin itse edellä mainittujen painotyö.

Asiakkaamme ovat oppineet tuntemaan meidät myös siitä, että onnistumme isoissa sarjoissa, mutta olemme myös pienten sarjojen erikoisosaaja. Maailma on täynnä massatuotantoa, joka ei kuitenkaan kykene kilpailukykyisesti palvelemaan kasvavia PK-yritysten tarpeita. 

Ostopäätös tehdään digitalisoitumisesta huolimatta edelleen kaupan hyllyllä, ja kilpailu on kovaa. Siksi erottuvan ja mieleenjäävän pakkauksen suunnittelu on entistäkin tärkeämpää.

Tätä me juuri haluamme olla edelleen: Auttaa asiakkaitamme menestymään ja kohtaamaan asiakkaansa sekä tukijansa. Oli sitten kyseessä monimutkainen tuote- tai lahjapakkaus, kalenteri tai vaikkapa kansio, teemme työmme tunteella myös tulevaisuudessa.

Jari Halminen

Toimitusjohtaja